Wat kan ik retourneren?
Wat zijn de retour-voorwaarden?
Hoe meld ik mijn retour aan?
Waar vind ik het retourformulier en retourlabel?
Hoe stuur ik producten (gratis) terug? (Nederland)
+ Hoe stuur ik producten buiten Nederland terug? (Europa)
+ Wanneer wordt mijn aankoopbedrag teruggestort?
+ Ik heb het verkeerde product ontvangen!
Hoe kan ik een product ruilen?
+ Wat is de status van mijn retour?


Wat kan ik retourneren?

In de volgende gevallen kun je een bestelling retourneren. Klik verder om over het herroepingsrecht voor consumenten te lezen.

> Als je binnen de eerste 14 dagen bedenktijd je product retour meld middels retour formulier.
> Als je een product wilt ruilen (zie Hoe kan ik een product ruilen?)
> Als een product defect is.
> Als je verkeerd product hebt ontvangen. (zie  Ik heb het verkeerde product ontvangen!)


Wat zijn de retour-voorwaarden?

Verpakken en verzenden

  • Gebruik goed verpakkingsmateriaal! Je bent zelf verantwoordelijk voor schade die ontstaat als gevolg van het versturen in een slechte verpakking. Ons advies:
    1. Als je de originele verpakkingsmaterialen nog hebt, doe het product daar dan eerst in. Heb je deze niet, zorg dan voor ander goed verpakkingsmateriaal.
    2. Doe hier vervolgens een goede ‘omverpakking’ omheen. Bijvoorbeeld de doos waarin het product geleverd werd.
    3. Gebruik indien nodig opvulling, zodat het product niet heen en weer kan schuiven in de omverpakking.
    4. Op de originele verpakking van het product niet schrijven en geen stickers e.d. plakken. Op bijvoorbeeld retour-doos waarin het product geleverd werd, kan dat natuurlijk wel.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Bewaar het tracking-nummer dat je van de vervoerder krijgt totdat je onze ontvangstbevestiging hebt gekregen.
  • Voeg altijd het ingevulde retourformulier bij de retourzending (in de buitenste doos). Alleen volledig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen. Meer informatie hierover vind je onder het kopje ‘Hoe stuur ik producten gratis terug?’
  • Plak het retourlabel over je eigen adres (op de buitenste doos). Meer informatie hierover vind je onder het kopje ‘Hoe stuur ik producten gratis terug?’
  • Goederen moeten opgestuurd worden via de gekozen/aangewezen vervoerder.

Herroepingsrecht voorwaarden

Opmerkingen over software

  • Een software-pakket mag je alleen retourneren als dit nog verzegeld is. Het originele seal-folie moet er dus nog omheen zitten. Als de software-verpakking al geopend is, sturen wij het product weer naar je terug.
  • Geopende software terugsturen mag alleen als je daarvoor goedkeuring hebt gekregen van ons. Deze goedkeuring wordt alleen gegeven als je bijvoorbeeld het verkeerde product hebt ontvangen.
  • Bij sommige hardware-producten wordt ook software meegeleverd, bijvoorbeeld op een CD of als download-code. Als je het hardware-product retourneert, mag de licentie van de software niet gebruikt zijn (tenzij dit nodig was voor het beoordelen van de hardware). Als je de licentie wel gebruikt hebt, terwijl dit niet nodig was voor het beoordelen van de hardware, brengen we € 25 aan kosten in rekening voor het vrijgeven van de licentie. Als de software geheel ontbreekt, wordt de volledige waarde van de software in rekening gebracht.

Hoe meld ik mijn retour aan?

  • ga direkt naar retourformulier en vul de gegevens in.
  • heb je een defect of reparatie vul dan het RMA formulier in.

Waar vind ik het retourformulier en retourlabel?

  • retour label sturen we je toe per mail of zit bij het geleverde product

Hoe stuur ik producten (gratis) terug? (Nederland)

Producten die samen minder dan 20 kilo wegen en samen maximaal 80 x 50 x 35 cm zijn:

  • Stap 1:Meld de retourzending aan. Je kunt één of meerdere producten van je bestelling aanmelden. Hierna krijg je via e-mail een bevestiging van je aanvraag (dit is de eerste e-mail).  Heb je het bericht niet ontvangen, controleer dan eerst je Spam / Ongewenste e-mail.
  • Stap 2. We controleren je retour-aanmelding. Is er een probleem, dan nemen we contact met je op. Is alles goed, dan krijg je via e-mail binnen 48 uur de goedkeuring van je aanvraag, inclusief het retourformulier (tweede e-mail). Ook ontvang je een e-mail met daarin het retourlabel (derde e-mail).
  • Stap 3: Print het retourformulier en retourlabel uit. Het retourformulier doe je in de buitenste doos en het retourlabel plak je erop, over je eigen adres heen.
  • Stap 4: Breng het pakket naar een DHL / NPD.
  • Stap 5: Geef bij de DHL Parcelshop aan dat je pakket (gratis) geretourneerd moet worden aan Holland P.A. Pro / Holland P.A. FLC. De medewerker zal je helpen bij het verwerken van de retourzending. Als bewijs van afgifte krijg je een bon, met daarop een tracking-nummer. Bewaar deze code totdat je van ons een ontvangstbevestiging hebt gekregen. Meestal ontvang je deze binnen 5 werkdagen.

Producten die samen 20 tot 30 kilo wegen en samen maximaal 270 x 419 x 419 cm zijn:

  • Stap 1:Meld de retourzending aan. Je kunt één of meerdere producten van je bestelling aanmelden. Hierna krijg je via e-mail een bevestiging van je aanvraag (dit is de eerste e-mail). Heb je het bericht niet ontvangen, controleer dan eerst je Spam / Ongewenste e-mail.
  • Stap 2. We controleren je retour-aanmelding. Is er een probleem, dan nemen we contact met je op. Is alles goed, dan krijg je via e-mail binnen 48 uur de goedkeuring van je aanvraag, inclusief het retourformulier (tweede e-mail). Ook ontvang je een e-mail met daarin het retourlabel (derde e-mail).
  • Stap 3: Print het retourformulier en retourlabel uit. Het retourformulier doe je in de buitenste doos en het retourlabel plak je erop, over je eigen adres heen.
  • Stap 4: Breng het pakket naar een UPS Access Point.
  • Stap 5: Geef bij het UPS Access Point aan dat je pakket (gratis) geretourneerd moet worden aan Holland P.A. Pro / Holland P.A. FLC. De medewerker zal je helpen bij het verwerken van de retourzending. Als bewijs van afgifte krijg je een bon, met daarop een tracking-nummer. Bewaar deze code totdat je van ons een ontvangstbevestiging hebt gekregen. Meestal ontvang je deze binnen 5 werkdagen.

Producten die samen 30 kilo of meer wegen of samen meer dan 270 x 419 x 419 cm zijn:

  • Neem contact met ons op (020-691 21 67 ). In overleg plannen we vervolgens een afhaalopdracht in, waarna we de producten bij je thuis (of een andere locatie) laten ophalen door een koerier.

Hoe stuur ik producten terug buiten Nederland? (Europa)

  • Neem contact met ons op (020-691 21 67 ). In overleg plannen we vervolgens een afhaalopdracht in, waarna we de producten bij je thuis (of een andere locatie) laten ophalen door een koerier.

Wanneer wordt mijn aankoopbedrag teruggestort?

Heb je een bestelling geannuleerd, gewijzigd, geweigerd of teruggestuurd? Het bedrag dat we aan je verschuldigd zijn, krijg je zo snel mogelijk terug van ons. Hieronder lees je hoe dat werkt en hoe lang het ongeveer duurt.

Bij annuleren of wijzigen
Stel, je hebt een bestelling veranderd, geannuleerd of geweigerd, maar je hebt er al voor betaald. We storten dan het aankoopbedrag terug op de bankrekening, creditcard of het Paypal-account waarmee de bestelling betaald is. Dat doen we zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 15 dagen na terugzending. In de praktijk zal dit ongeveer 2 tot 5 werkdagen in beslag nemen. Extra verzend- of betaalkosten, voor bijvoorbeeld ‘Op Afspraak in Tijdvak’, worden niet terugbetaald. Heb je naar aanleiding van een annulering of wijziging nog vragen? Neem dan contact op met onze Helpdesk.

Bij retouren
Alle tegoeden die ontstaan bij een retourzending worden teruggestort binnen 5 werkdagen na de dag dat de retourzending in behandeling is genomen. We wachten met terugbetaling tot we de producten hebben teruggekregen, of tot je hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggezonden.

Op welke rekening wordt het bedrag teruggestort?

Bij het aanmelden van je retourzending kun je kiezen:

  • Het bedrag terug laten storten op dezelfde manier zoals je betaald hebt. Bijvoorbeeld creditcard, Paypal of bankrekening.
  • Of het bedrag terug laten storten op een specifieke bankrekening. Je moet dan een IBAN-rekeningnummer invullen.

Kies je voor de eerste optie en heb je destijds betaald met bijvoorbeeld creditcard, controleer dan je creditcard-overzicht om te zien of we het bedrag al hebben teruggestort.


Ik heb het verkeerde product ontvangen!

Komt de levering niet overeen met wat je besteld hebt, dan kun je de verkeerd geleverde producten uiteraard zonder extra kosten terugsturen. Zie de instructies hierboven onder het kopje ‘Hoe stuur ik producten gratis terug?’. We zullen na ontvangst van het tracking-nummer van de retourzending het juiste product zo spoedig mogelijk naar je opsturen.

  • Let op: neem bij verkeerd geleverde producten altijd vooraf contact met ons op. (020 -691 21 67)
  • Let bij het terugsturen op de retour-voorwaarden (zie hierboven).

Hoe kan ik een product ruilen?

Stel, je hebt een versterker besteld, maar je wilt toch liever een zwaardere. Of misschien heb je een flightcase onderdelen besteld, maar je wilt toch liever een flightcase op maat laten maken.
Binnen het herroepingsrecht is ruilen bijna altijd mogelijk.

  • 1. Lees eerst de informatie over herroepingsrecht voor consumenten of herroepingsrecht B2B en neem dan contact met ons op.
  • 2. Besluit je het product te gaan ruilen, volg dan onze vaste retour-procedure
  • 3. Bij het aanmelden van je retourzending kun je aangeven dat je een ander product wilt ontvangen.
  • Is het nieuwe product goedkoper, dan krijg je een deel van het aankoopbedrag terug. Zie Retournen voor meer informatie.
  • Als het duurder is, dan ontvang je van ons een betaallink via e-mail. Zodra je betaald hebt, sturen we je het nieuwe product toe.

Wat is de status van mijn retour?

We willen je vragen om alle informatie hierboven te lezen. Zo kom je te weten hoe lang je moet wachten op een retour-ontvangstbevestiging en op het terugstorten van eventuele tegoeden.
Mocht het toch langer duren, dan kun je contact met ons opnemen, of een email sturen naar info@hollandpa.nl


Herroepingsrecht voorwaarden alleen bij consumenten 

Valt het product tegen? Of heb je gewoon per ongeluk het verkeerde artikel besteld? Bij Holland P.A. heb je na aankoop van een product bijna altijd recht op een zichttermijn van 14 + 14 dagen.
Terugsturen is niet altijd gratis! Wil je weten hoe het werkt en wat de voorwaarden zijn? Lees snel verder.


Wettelijk herroepingsrecht bij consumenten

  • Als je iets aanschaft bij een webwinkel, dan heb je wettelijk het recht om binnen een bepaalde tijd je aankoop ongedaan te maken. Dit recht op bedenktijd heet het ‘herroepingsrecht’.
    Sinds 13 juni 2014 heb je wettelijk minimaal recht op veertien dagen bedenktijd.
  • En vanaf de datum dat je het retourformulier hebt retourgemaild heb je nog eens recht op 14 dagen.
  • Stuur je her forumulier bv retour binnen 5 dagen dan heb je 5 + 14 dagen bedenktijd.
  • Lees hieronder alle voorwaarden, zodat je precies weet waar je recht op hebt!

Wat zijn de voorwaarden voor consumenten?

BINNEN 14 DAGEN

Meld je het product binnen de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen aan als retour? Dan zijn dit de voorwaarden:

  • Je krijgt het volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk terug (uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de koop). Dit bedrag is inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending. Het product mag alleen maar (voorzichtig) gebruikt zijn om te controleren wat voor soort product het is, wat de kenmerken zijn en hoe het werkt. Is het product minder waard geworden doordat je het op een andere manier hebt gebruikt? Dan krijg je maar een deel van het aankoopbedrag terug.
  • De dag waarop je de aanmelding doet van de retour, moet binnen de periode van 14 dagen vallen. (Dit is 14 dagen vanaf het moment dat het product bij je werd afgeleverd.) Melding kun je doen via het formulier op onze site,maar dit is niet verplicht. Je kunt de retour namelijk ook gewoon via onze email (info@hollandpa.nl) retour aanmelden
  • Na aanmelding van het product heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.
  • Verder zijn de volgende producten uitgesloten van retour:
  • Producten die tot stand zijn gekomen op basis van je eigen specificaties. Bijvoorbeeld kabels die op maat gesneden zijn.
  • Software waarvan je de verzegeling hebt verbroken.
  • Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet ingenomen kunnen worden als de verzegeling is verbroken. Bijvoorbeeld oordopjes en hoofdtelefoons. Wanneer de verzegeling van het product niet verbroken is, dan kan het product gewoon geretourneerd worden.

NA 14 DAGEN

Is de wettelijke bedenktermijn van de eerste 14 dagen voorbij, dan gaat de volgende 14 dagen in. Vanaf dat moment gelden onderstaande voorwaarden:

  • Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug als het product én de originele verpakking compleet en in perfecte staat zijn exclusief de eventuele verzendkosten. Als dit niet zo is, dan krijg je slechts een deel van het aankoopbedrag terug. Hoeveel dit is, hangt af van de staat van het product en de verpakking.
  • Voorbeelden van schade, gebruikssporen en incomplete artikelen:
  • Krassen, scheuren, deuken, andere soorten schade en vuil. Dit geldt zowel voor het product als voor de originele verpakkingsmaterialen!
  • Ontbrekende originele verpakkingsmaterialen, kabels, handleidingen, download-kaarten enzovoort.
  • Gebruikte activatiecodes van meegeleverde software. Als je bijvoorbeeld een hardware-product koopt waar software bij zit, dan mag de activatiecode van de software niet gebruikt zijn óf deze moet ‘gecleard’ zijn. Dit betekent dat je de licentie laat resetten door de software-fabrikant, zodat de code opnieuw gebruikt kan worden.
  • De dag waarop je de aanmelding doet van de retour (zie retour sturen), moet binnen de periode van 14 dagen vallen.
  • Verder zijn de volgende producten uitgesloten van retour:
  • Producten die tot stand zijn gekomen op basis van je eigen specificaties. Bijvoorbeeld kabels die op maat gesneden zijn.
  • Software waarvan je de verzegeling hebt verbroken.
  • Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet ingenomen kunnen worden. Bijvoorbeeld microfoons en hoofdtelefoons. Wanneer het product niet gebruikt is, dan geldt deze regel niet.
  • Speciale bestellingen. Dit zijn producten die geen deel uitmaken van ons normale assortiment, maar telefonisch besteld zijn of via de mail.
  • B2B bestellingen.

Herroepingsrecht voorwaarden bij B2B.

Voor onze business to business ondernemers en vaste b2b klanten gelden de voorwaarden zoals ze bij de kamer van koophandel en fabrieken zijn gedeponeerd.

  • Deze exemplaren kun je hier downloaden of bij ons op vragen uitsluitend via de mail.
  • Deze voorwaarden kunnen van tijd tot tijd aangepast worden. Hierover wordt u niet ingelicht. Houd daarom de voorwaarden bij onze aankopen in de gaten.